A TOP10 legveszélyesebb kereszteződés átépítését kezdeményezi évente a Mi Hazánk

Novák Előd, a Mi Hazánk alelnöke bejelentette, hogy Magyarország 10 legtöbb balesetet okozó kereszteződésének átépítését kezdeményezi a Mi Hazánk Mozgalom főként az emberéletek megóvása érdekében, minden évben állami költségvetési forrást biztosítva a TOP10 legveszélyesebb útszakasz megfelelőbb forgalomszabályozási megoldásának kialakítására a közútkezelőnek, tehát pl. körforgalom építésére, amit itt is több mint egy éve szorgalmazott önkormányzati képviselőként. Rámutatott: tavaly egymillió lakosra 62 halálos kimenetelű baleset jutott, ami jelentősen, 22%-kal meghaladja az uniós átlagot.

Magyarország 10 legtöbb balesetet okozó kereszteződésének átépítését kezdeményezi a Mi Hazánk Mozgalom főként az emberéletek megóvása érdekében, minden évben állami költségvetési forrást biztosítva a TOP10 legveszélyesebb útszakasz megfelelőbb forgalomszabályozási megoldásának kialakítására a közútkezelőnek, tehát pl. körforgalom építésére, amit itt is több mint egy éve szorgalmaztam.

A hatályos miniszteri rendelet értelmében elvileg legalább ötévente felül kell vizsgálni minden közút forgalmi rendjét, azonban a tapasztalatok szerint sok esetben nincs érdemi vizsgálat. A közútkezelőknél nincs lista a legveszélyesebb közlekedési helyszínekről, Budapest rendőrfőkapitányától is csak olyan általános listát kaptam válaszul önkormányzati képviselőként, hogy a XI. kerület legbalesetesebb helyszínei közt van pl. a Bartók Béla út, a Budafoki út és az Egér út, de hogy pontosan mely részei, az nincs megjelölve. Ezért a Mi Hazánk Mozgalom szerint a KSH bevonásával kell olyan baleseti statisztikát készíteni, mely alkalmas pl. a legveszélyesebb kereszteződések kiszűrésére.

Pl. itt, a XI. kerületi Budaörsi út – Egér út kereszteződésében is rendszeresek a balesetek, ennek ellenére hiába szorgalmaztam több mint egy éve többször önkormányzati képviselőként a körforgalom kialakítását, azt az elutasító választ kapta a Budapest Közút Zrt.-től a Mi Hazánk Mozgalom tavaly novemberben, hogy bár az átépítés indokolt, de az nehéz és drágaezért csak egy kisebb átépítést tudnak vállalni, ami így most félmegoldás, félsiker csak. A Mi Hazánk ugyanis nem tudja elfogadni, hogy az egyik legforgalmasabb csomópontban nincs pénz egy körforgalom kialakítására.

Ezért helyi képviselőként az újbudai önkormányzat közreműködését is szorgalmaztam, de a szivárványkoalíció nem támogatta azt. Molinós demonstrációt is tartottunk itt március elején, körforgalmat követelve a megszokottan hatalmas dugóban, de csak ezt a félsikert értük el e kisebb átépítéssel. Sok más veszélyes helyen azonban ennyi sem történik.

Pedig lépni kell, mert a KSH szerint 2019-ben mintegy 17 ezer nyilvántartásba került közúti baleset volt az országban (bár nem mindent kell bejelenteni, tehát ennél jóval több történt). Ebből tavaly egymillió lakosra átlagosan 62 halálos kimenetelű baleset jutott, ami jelentősen, 22%-kal meghaladja az uniós átlagot, ami csak 51. A legtöbb baleset péntekenként délután 4 és 5 óra között történik, bár talán ezzel összefügg, hogy az év legveszélyesebb hónapjai a július és az augusztus.

Novák Előd, újbudai önkormányzati képviselő

 

További bejegyzések

Megvédjük a turult!

Dér Dániel

A WHO kiszolgálása: kötelező szűrővizsgálat lesz

Dér Dániel

Toroczkai Orbánnak: „Milyen háttéralkut kötött a kormány a Metával?”

Dér Dániel

Ez az oldal sütiket használ, hogy javítsa az online élményt, lehetővé tegye a tartalom megosztását a közösségi médiában, mérje a weboldal látogatottságát, és az Ön böngészési tevékenysége alapján személyre szabott tartalmakat jelenítsen meg. Ez magában foglalja a keresési eredmények pontosabb megjelenítését, a lényegretörőbb tartalmak és tájékoztató anyagok megjelenítését, a jobb kommunikációt és az oldal teljesítményének javítását.

Elfogadom Bővebben