Az évforduló okán még mindig könnyes, kisírt szemmel emlékeznek a Malévra egykori dolgozók, családtagok, utasok. Bátran kimondható, hogy a megszűnés felért egy kisebb nemzeti tragédiával. Magyarország elvesztette nagy múltú, ikonikus légifuvarozóját. 66
év után az ország oda jutott, hogy a légi szállítás piacán teljesen kiszolgáltatott lett.
A Malévot meg lehetett volna menteni, ha van rá szándék, de nem volt. Egy erős, határozott kormányzati kiállás kellet volna a nemzeti légitársaság mellett és a Malév ma is repülne, mint ahogy a hasonló helyzetben lévő LOT teszi.
A Malév megszűnésénél is nyomon követhető Brüsszel szerepe. Az EU már 2012-ben is üldözte azt, ami magyar. Megtiltotta, hogy az állam anyagilag segítse a légitársaságot nehéz helyzetében. Váradi József, korábbi Malév vezérigazgató nagy kalapáccsal verte a szögeket a Malév koporsójába, amikor bepanaszolta a nemzeti légitársaságot az állami támogatás miatt. Ennek egyetlen célja volt, a Malévot tönkretenni és a WIZZ számára megteremteni a szabad piacot, a kormányzati légiszállításokat átvenni, olcsó munkaerőhöz jutni. Ehhez komoly támogatást kapott az akkor regnáló hatalom egyes képviselőitől (pl. balkáni útvonalak megszerzése, kétoldali államközi megállapodás alapján működő járatok elnyerése, résidők, kvázi nemzeti légitársaság titulus elnyerése, a repülőgépek magyar lajstromozása.) Ennek ellenére a WIZZ soha nem lesz magyar, sem a szívekben, sem a nemzetközi légi közlekedésben.
Mivel a Malév megszűnésével kapcsolatos tények, valóság, igazság eddig nem derült ki a Mi Hazánk feltárja a helyzetet és megnevezi a felelősőket. Továbbá – mivel minden ész érv a mellett szól – mindent megtesz annak érdekében, hogy létrejöjjön az új Malév, ami kizárólag nemzeti tulajdonban lehet. A szakembergárda még megvan, sokan várják azt a pillanatot, hogy ismét malévosok lehessenek. Várják azt a pillanatot, hogy a kékorrú újra hasítsa a levegőt
Metes György, Mi Hazánk Közlekedési Kabinet
X