A jelenleg az üzemanyagárakban észrevehető csökkenő tendencia inkább köszönhető a világpiaci folyamatoknak, mint a kormány intézkedéseinek, amelyek ismét a kiskereskedők rovására csökkentenék az üzemanyagárakat.
A Mi Hazánk Mozgalom a kormányzati intézkedéseket álszent színjátéknak tartja. Álláspontunk szerint érdemi és jelentős árcsökkenést az üzemanyagok adóterheinek, a MOL nyereségének csökkentésével, továbbá a MOL-nak nyújtott kormányzati kedvezmények felülvizsgálatával lehetne elérni, amire lenne mozgástér. A kormány ugyanis január 1-jével jóval az EU által elvárt minimumszint fölött szabta meg az üzemanyagok jövedéki adóját, ami a magyar családoknak éves szinten nagyságrendileg 120 milliárd forint indokolatlan kiadást jelent, emellett a 27%-os magyar ÁFA is kirívóan magas. A kiskereskedelmi különadóval, az EKR-rel és az energiaellátók jövedelemadójával együtt az üzemanyagok kiskereskedelmi árának közel felét a különféle állami elvonások teszik ki.
Évek óta következetesen kérjük, hogy az adót nem adóztassa a kormány, ne terhelje a jövedéki adót ÁFA fizetési kötelezettség, hiszen ez már önmagában 38 forint csökkenést eredményezhetne a gázolaj, 41 forintot a benzinár esetében. Gulyás Gergely miniszter nyilatkozata szerint azonban a költségvetés helyzete nem teszi lehetővé az üzemanyagokat terhelő adók mérséklését, amivel gyakorlatilag elismerte, hogy üres az államkassza.
A MOL 2022-ben az ársapka mellett is jelentős extraprofitot ért el az Ural-Brent olajár különbségének köszönhetően, ennek ellenére tavaly nyáron egy rendelettel a MOL-t terhelő különadó mértékét 2024-re 2,8%-ról 1%-ra csökkentették. A 2023-as üzleti év után a MOL közgyűlésén 198 milliárd Ft osztalék kifizetéséről döntöttek, ebből 20 milliárd Ft a Magyar Állammal közösen alapított MOL-Új Európa Alapítványhoz került.
A Mi Hazánk Mozgalom az üzemanyagárak érdemi csökkentését nem a kiskereskedőktől, hanem az adóterhek mérséklésével a kormánytól várja. Továbbá álláspontunk szerint a MOL alapítvány óriási nyereségét a nagykereskedelmi árak csökkentésére kellene átcsoportosítani.
A Mi Hazánk Mozgalom országgyűlési képviselője, Szabadi István interpellációval fordult Nagy Márton miniszterhez azzal kapcsolatban, hogy a magyar családok megvédése érdekében miért nem hajlandó a kormány érdemi intézkedéseket tenni az üzemanyagárak jelentős csökkentése érdekében, miért nem enged a saját hasznából? Hiszen Gulyás Gergely és Nagy Márton miniszterek még tavaly megígérték, hogy az őszi adócsomagban újraszámolják a jövedéki adó emelésének mértékét, erre azonban nem került sor. Kifogásoljuk azt is, hogy Nagy Márton miniszter csak a MOL és a Magyar Ásványolaj Szövetség (vagyis a MÁSZ) képviselőivel tárgyalt, mikor nagy sajtóvisszhanggal magához rendelte az üzemanyagpiac hazai szereplőit, miközben az országban működő benzinkutak körülbelül fele nem tagja a MÁSZ-nak, ezáltal mintegy ezer benzinkúttal semmiféle egyeztetés nem történt, annak ellenére, hogy ezen kutak képviseletét ellátó Független Benzinkutak Szövetsége írásbeli kérdésekkel fordult Nagy Mártonhoz és Orbán Viktorhoz is, de válaszra sem méltatták őket.