A Momentum ifjúsági szervezete két hete az iskolai buktatás megszüntetését, a napokban pedig az érettségi eltörlését javasolta. Az sem zavarja őket, hogy a két javaslat szakmailag is üti egymást, hiszen buktatás nélkül az osztályzásnak mint motivációs eszköznek a hatékonysága jelentősen csökken, ugyanakkor ők a “középiskolai eredmények” alapján akarnak érettségit adni. 

Nyilvánvaló, hogy javaslataik teljessen szakmaiatlanok, azonban nagyon jól tükrözik a Momentum és ifjúsági szervezetének szellemiségét, azt a liberális értékrendet, amely a normalitást próbálja kiszorítani a társadalomból, és az abnormalitást igyekszik kiemelni és elfogadottá tenni. Ilyen például a bűnözők jogainak hangsúlyozása, a pride erőltetése vagy a munkanélküli alapjövedelem gondolata is. Most a momentumosok javaslataikat – a teljesítmény nélküli díjazást és a munka nélküli jutalmazást – az iskolákban, a legfiatalabbak körében kezdik terjeszteni. Ezért fel kell tennünk a kérdést, milyen társadalmat akarnak így építeni?

A Mi Hazánk Mozgalom a Momentummal szemben az elvégzett munkában és az érdemelvű társadalom építésében hisz, és azt gondoljuk, az oktatásnak is erre kell épülnie.
Pakusza Zoltán, miskolci önkormányzati képviselő, a Mi Hazánk Mozgalom Borsod-Abaúj-Zemplén megyei elnöke
X