Vezető hírként, rendkívüli üzemanyagár csökkenésről számolt be szinte minden hazai média a napokban. Mindezt úgy, hogy a hazai árak egyik legfőbb irányítója és a hazai üzemanyagpiac teljhatalmú ura, a MOL jótékony intézkedéseként vezették fel. Vérlázító azonban, hogy még ezt a nevetséges egy-két forintos csökkenést, ahogy korábban úgy most is a kiskereskedelmi árak rovására teszi a MOL. A 2024 harmadik negyedévi 165 milliárd forintnyi adózott nyereségét nézve felháborító, hogy egy forgalomból kivont pénzérme értékével megegyező csökkentést napokig országos hírként kezelnek.
A Mi Hazánk fenntartja korábbi álláspontját, miszerint érdemi üzemanyagár-csökkenést, csak a MOL brutális nyereségének csökkentésével tudnának elérni, nem a kiskereskedők a fennmaradáshoz is alig elegendő hasznának további sarcolásával. Az Ural-Brent olajár különbségből, a finomítói árrésből, akár az egyéb kormányzati kedvezményekből adódó hasznát fordítsa a MOL a nagykereskedelmi árak csökkentésére. Ha valóban az üzemanyagárak csökkentése a cél, akkor egy eredményes tárgyalás után akár 50-150 forintos üzemanyagár-csökkenés is elérhető lenne.
Szajlai János alelnök, Mi Hazánk energetikai kabinet