Még lassabb lesz a Magyar Posta?

Az előzőhöz képest minimálisan kisebb elvárásokkal kötötte meg a Magyar Posta a második hétéves, úgynevezett egyetemes szolgáltatási szerződését a magyar állammal tavaly december 29-én. Az idén január elsején hatályba lépett – a postai szolgáltatásokat előíró és szabályozó – megállapodás 2030. december 31-ig lesz érvényben, ugyanakkor minden évben felülvizsgálják és ha kell, módosítanak rajta.
További fontos változás, a szerződés több területen nemhogy a szolgáltatások minőségének javítását írná elő, épp ellenkezőleg, enged a színvonalból. Januártól például az előző évek 90 százalékával szemben csak az elsőbbségi levelek 85 százalékát kell kézbesíteni a feladást követő munkanapon, összességében azonban az előírás szerint az elsőbbségi levelek 97 százalékát a feladást követő harmadik nap végéig kell kivinni a címzettnek, vagy legalább meg kell kísérelni az átadást.
Teljesen nyilvánvaló, a társadalom többsége a szolgáltatások minőségének javulását várná el, tekintve, hogy a Magyar Posta általában emel szolgáltatásainak díjain. Ám érdemes megnéznünk az érem másik oldalát, és kiemelnünk, erről a méltatlan helyzetről egyáltalán nem a postai dolgozók tehetnek, sokkal inkább a bankárszellemiségű igazgatóság.
Az, hogy kisebb elvárásokat fogalmaznak meg, semmi másnak nem köszönhető, mint annak, hogy brutális létszámhiánnyal küzd a posta, egész egyszerűen képtelen tartani a vállalt feladatokat.
Ennek okai továbbra is a következők:
1. Nevetségesen alacsony fizetés, a többségük minimálbérhez közeli összegért, vagy éppen a szakmunkás bérminimumért végzi munkáját, a tavalyi, átlagosan 8 százalékot kitevő emelés ezen vajmi keveset lendített.
2. A munkakörülmények és a szervezés továbbra is elégtelen, sokszor ésszerűtlen döntések nehezítik a gördülékeny munkavégzést.
3. Az „értékesítési terror” még mindig tombol, továbbra is az a lázálom tartja hatalmában a legfelsőbb vezetőket, hogy egy kézbesítőnek vagy ügyintézőnek feladata a pénzügyi termékek direkt értékesítése. Továbbra is irreális tervekkel traktálják őket, verbálisan nyomást gyakorolnak rájuk, nem csoda, hogy nagyon sokan fenti két pontot is figyelembe véve, nem sokáig maradnak a postánál, felmondanak, új munkahely után néznek.
Ameddig ebben a három pontban nem történik jelentős változás, addig az ebből következő problémák mindvégig fent fognak állni, s a társadalom azt fogja tapasztalni, a Magyar Posta nem végzi megfelelően feladatát.
Lantos János, a Mi Hazánk esztergomi elnöke, volt postai dolgozó

További bejegyzések

Mondjon le a végrehajtói kar elnöke!

Dér Dániel

Meg kell akadályozni a magyarok vendégmunkásokra cserélését a sopronkövesdi Autolivben

Dér Dániel

Színjáték, hogy Nagy Márton berendelte a MOL-t – a saját hasznából is engedjen a kormány!

Dér Dániel

Ez az oldal sütiket használ, hogy javítsa az online élményt, lehetővé tegye a tartalom megosztását a közösségi médiában, mérje a weboldal látogatottságát, és az Ön böngészési tevékenysége alapján személyre szabott tartalmakat jelenítsen meg. Ez magában foglalja a keresési eredmények pontosabb megjelenítését, a lényegretörőbb tartalmak és tájékoztató anyagok megjelenítését, a jobb kommunikációt és az oldal teljesítményének javítását.

Elfogadom Bővebben