[et_pb_section fb_built=”1″ _builder_version=”3.22″ custom_margin=”||-8px|||” custom_padding=”0px|||||”][et_pb_row column_structure=”2_3,1_3″ _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” min_height=”965px” custom_padding=”30px||0px|||”][et_pb_column type=”2_3″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text _builder_version=”4.5.1″ custom_margin=”||-2px|||” z_index_tablet=”500″]
A Mi Hazánk azt javasolja, hogy Budapest kiemelt főútvonalain szüntessék meg az úttestre felfestett kerékpársávokat, ezek helyett a mellékutcákban létesítsenek mindenki számára biztonságos bicikliutakat!
Írd alá, ha egyetértesz! Bővebb érveinket lásd alább!
[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”4.5.5″ _module_preset=”default”]
Aláírásgyűjtéssel tiltakozik a Mi Hazánk Mozgalom Kárcsony Gergely autósüldözése ellen. A Budapest főútvonalain létesített kerékpársávokat meg kell szüntetni, azok kialakítását a mellékutcákban tartjuk célszerűnek. A jelenlegi helyzettel Karácsony Gergely ugyanis sanyargatja az autósokat, sőt azt sem tartjuk kizártnak, hogy a főváros vezetése szándékosan ártani akar a gépjárművezetőknek. Niedermüller Péter ugyanis nem kertelt, amikor kimondta: valóban az a cél, hogy elűzzék az autósokat a belvárosból, azonban a bicikli nem egyenértékű alternatíva az autóval szemben, ha az embernek családja vagy csomagja van, esetleg nem szeretne megázni.
A Mi Hazánk Mozgalom szerint a főváros szerkezete, főúthálózata nem teszi lehetővé, hogy ott párhuzamosan gépjárművek és kerékpárok együtt közlekedjenek. Akár az Üllői úton, akár a Nagykörúton a zsúfoltabb időszakokban eddig is rendkívül lassú volt a haladás, ám azzal, hogy csak egy sávot használhatnak az autósok, tovább nőtt a káosz, és rendkívüli mértékben csökkent az utak forgalomáteresztő-képessége. Ráadásul az egy helyben álló, végeláthatatlan kocsisor mellett kerékpározni sem egészséges, a dugó okozta szmogra senki sem vágyhat, így ez a bicikliseknek is káros és veszélyes.
A megoldás az lenne, ha a tömegközlekedést fejlesztenék, és az autósok számára P+R parkolókat, illetve parkolóházakat építenének, nem pedig büntetéssel és a mindennapjaik ellehetetlenítésével próbálkoznának. Az autósok ráadásul hatalmas összegeket fizetnek be a központi költségvetésbe, hogy közlekedhessenek: maga az autó vételárával is, a biztosítással, az üzemanyag adóját, gépjárműadót, a szervizköltségekben is adót stb., a lehetőségeik ennek ellenére szűkülnek egy ilyen elhibázott koncepció miatt. Mindez ráadásul a kerékpárosok számára sem biztonságos, pedig az a cél támogatható, hogy megfelelő körülmények között közlekedhessenek.
A Magyar Autóklub számszerűsítve is kimutatta azonban, hogy kihasználatlan és felesleges a nagykörúti kerékpársáv. Átlagosan óránként százhuszonöten kerékpároznak a Nyugati pályaudvar és a Corvin negyed között. A gépjárműveknél ugyanez a szám ezerhétszáz körül mozog, ennek ellenére mindkét „fél” egy-egy sávon közlekedik. A „legerősebb napon” a nagykörúti kerékpárossáv forgalmában összesen 3486 áthaladást rögzítettek a Nyugati pályaudvar és Corvin negyed közé telepített szenzorok, vagyis átlagosan óránként száznegyvenöten tekertek a mintegy három kilométeres szakaszon, irányonként 73-an. A „leggyengébb napon” pedig 2261-en bicikliztek a Nagykörúton, ami óránkénti bontásban 94-et jelent, ez irányonként 47. Eközben napi negyvenezer gépjármű halad át ugyanezen a szakaszon. A számok magukért beszélnek.
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_3″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_cta title=”Csatlakozz hozzánk!” button_url=”/jelentkezes/” url_new_window=”on” button_text=”Legyél tagja a közösségnek!” _builder_version=”3.26.4″ header_level=”h3″ custom_button=”on” button_border_radius=”0″ button_icon=”%%210%%” button_alignment=”center” button_text_color_hover=”#688d1b” button_bg_color_hover=”#ffffff” saved_tabs=”all” button_text_size__hover_enabled=”off” button_text_size__hover=”null” button_one_text_size__hover_enabled=”off” button_one_text_size__hover=”null” button_two_text_size__hover_enabled=”off” button_two_text_size__hover=”null” button_text_color__hover_enabled=”on” button_text_color__hover=”#688d1b” button_one_text_color__hover_enabled=”off” button_one_text_color__hover=”null” button_two_text_color__hover_enabled=”off” button_two_text_color__hover=”null” button_border_width__hover_enabled=”off” button_border_width__hover=”null” button_one_border_width__hover_enabled=”off” button_one_border_width__hover=”null” button_two_border_width__hover_enabled=”off” button_two_border_width__hover=”null” button_border_color__hover_enabled=”off” button_border_color__hover=”null” button_one_border_color__hover_enabled=”off” button_one_border_color__hover=”null” button_two_border_color__hover_enabled=”off” button_two_border_color__hover=”null” button_border_radius__hover_enabled=”off” button_border_radius__hover=”null” button_one_border_radius__hover_enabled=”off” button_one_border_radius__hover=”null” button_two_border_radius__hover_enabled=”off” button_two_border_radius__hover=”null” button_letter_spacing__hover_enabled=”off” button_letter_spacing__hover=”null” button_one_letter_spacing__hover_enabled=”off” button_one_letter_spacing__hover=”null” button_two_letter_spacing__hover_enabled=”off” button_two_letter_spacing__hover=”null” button_bg_color__hover_enabled=”on” button_bg_color__hover=”#ffffff” button_one_bg_color__hover_enabled=”off” button_one_bg_color__hover=”null” button_two_bg_color__hover_enabled=”off” button_two_bg_color__hover=”null”][/et_pb_cta][et_pb_code][/et_pb_code][et_pb_code _builder_version=”4.4.8″ saved_tabs=”all”]





