A Mi Hazánk azt javasolja, hogy Budapest kiemelt főútvonalain szüntessék meg az úttestre felfestett kerékpársávokat, ezek helyett a mellékutcákban létesítsenek mindenki számára biztonságos bicikliutakat!

Írd alá, ha egyetértesz! Bővebb érveinket lásd alább!

Loading

 

 Aláírásgyűjtéssel tiltakozik a Mi Hazánk Mozgalom Kárcsony Gergely autósüldözése ellen. A Budapest főútvonalain létesített kerékpársávokat meg kell szüntetni, azok kialakítását a mellékutcákban tartjuk célszerűnek. A jelenlegi helyzettel Karácsony Gergely ugyanis sanyargatja az autósokat, sőt azt sem tartjuk kizártnak, hogy a főváros vezetése szándékosan ártani akar a gépjárművezetőknek. Niedermüller Péter ugyanis nem kertelt, amikor kimondta: valóban az a cél, hogy elűzzék az autósokat a belvárosból, azonban a bicikli nem egyenértékű alternatíva az autóval szemben, ha az embernek családja vagy csomagja van, esetleg nem szeretne megázni.

A Mi Hazánk Mozgalom szerint a főváros szerkezete, főúthálózata nem teszi lehetővé, hogy ott párhuzamosan gépjárművek és kerékpárok együtt közlekedjenek. Akár az Üllői úton, akár a Nagykörúton a zsúfoltabb időszakokban eddig is rendkívül lassú volt a haladás, ám azzal, hogy csak egy sávot használhatnak az autósok, tovább nőtt a káosz, és rendkívüli mértékben csökkent az utak forgalomáteresztő-képessége. Ráadásul az egy helyben álló, végeláthatatlan kocsisor mellett kerékpározni sem egészséges, a dugó okozta szmogra senki sem vágyhat, így ez a bicikliseknek is káros és veszélyes.

A megoldás az lenne, ha a tömegközlekedést fejlesztenék, és az autósok számára P+R parkolókat, illetve parkolóházakat építenének, nem pedig büntetéssel és a mindennapjaik ellehetetlenítésével próbálkoznának. Az autósok ráadásul hatalmas összegeket fizetnek be a központi költségvetésbe, hogy közlekedhessenek: maga az autó vételárával is, a biztosítással, az üzemanyag adóját, gépjárműadót, a szervizköltségekben is adót stb., a lehetőségeik ennek ellenére szűkülnek egy ilyen elhibázott koncepció miatt. Mindez ráadásul a kerékpárosok számára sem biztonságos, pedig az a cél támogatható, hogy megfelelő körülmények között közlekedhessenek.

A Magyar Autóklub számszerűsítve is kimutatta azonban, hogy kihasználatlan és felesleges a nagykörúti kerékpársáv. Átlagosan óránként százhuszonöten kerékpároznak a Nyugati pályaudvar és a Corvin negyed között. A gépjárműveknél ugyanez a szám ezerhétszáz körül mozog, ennek ellenére mindkét „fél” egy-egy sávon közlekedik. A „legerősebb napon” a nagykörúti kerékpárossáv forgalmában összesen 3486 áthaladást rögzítettek a Nyugati pályaudvar és Corvin negyed közé telepített szenzorok, vagyis átlagosan óránként száznegyvenöten tekertek a mintegy három kilométeres szakaszon, irányonként 73-an. A „leggyengébb napon” pedig 2261-en bicikliztek a Nagykörúton, ami óránkénti bontásban 94-et jelent, ez irányonként 47. Eközben napi negyvenezer gépjármű halad át ugyanezen a szakaszon. A számok magukért beszélnek.

 

 

 

Csatlakozz hozzánk!

X