Folytatódik a Karácsony féle autósüldözés. A Deák tértől a Lehel Csarnokig, a Bajcsy-
Zsilinszky és a Váci úton új felszíni közlekedést, villamos pályát tervez, a már működő metró
vonal fölé, lebontva a Nyugati téri felüljárót, ezzel blokkolva az autós közlekedést. Szocialista
időket idéző kényszerítő büntetéssorozatot mutat be a balliberális városháza. Úgy tesz,
mintha adna a Budapestieknek, valójában értelmetlen intézkedésekkel és beruházásokkal
terrorizálja fővárosunk lakóit és a gépjárművel közlekedőket. Haladó európai urbanistának és
elfogadónak szereti mutatni magát, miközben a lakosok ellen munkál, kirekesztő, és
diszkriminatív az autósokkal.
A hármas metró arra hivatott, és évtizedek óta el is látja azt a feladatát, hogy nagy
személyforgalmat bonyolítson akadályoktól mentesen és gyorsan a felszín alatt. A Nyugati
tér most is túlterhelt közlekedési gócpont, a felüljáró elbontása után a város ezen része
teljesen ellehetetlenül. A dugó, hatását tekintve nem lokális jelenség, kihat a távolabbi
városrészek közlekedésére is. Fővárosunk vezetése nem csak a helyiek életét nehezíti,
hanem ezzel egy időben két kézzel szórja adófizetőink pénzét is. Oda tervez felszíni
akadályokkal nehezített villamos pályát, ahol már van jól működő metró vonal. Magas áron
hidat újít fel, amit később nem használhatnak az itt élők. Megépített felüljárókat bont el, és az
autósok elé újabb közlekedési nehézségeket helyez. Helytelen nyomvonalon bicikli utakat
létesít, kerékpárosok egészségét és biztonságát veszélyeztetve.
A Mi Hazánk Mozgalom csak olyan fejlesztéseket tud elfogadni, ami minden közlekedési
forma számára jó megoldást kínál. Ennek megvalósítása nem a lakosokat és a
kerékpárosokat mérgező, az autóstársadalmat ellehetetlenítő, büntető intézkedések
sorozatával, hanem hatékony tömegközlekedés fejlesztéssel, hosszú távú átgondolt
pénzügyi terveket megvalósító szakmai döntésekkel érhető el.
Balog Csaba, a Mi Hazánk budapesti elnöke